Viewpoint Avenue bjuder på en Afterwork den 4:e april där Fredric Gustafsson från Coroc bjuder på en föreläsning om framgångsrik förändring i företag med människan i centrum.
Behåll ditt lugn mitt i förändringshetsen!
Ständig förändring är ett normaltillstånd för de flesta av oss. Det skapar energi och utveckling, men också osäkerhet och motstånd. Genom att förstå hur vi människor fungerar, kan du behålla ditt eget lugn, fatta bra beslut och bidra till framgångsrika förändringsarbeten.
Design Thinking – Problemlösning på ett innovativt sätt
Att komma fram till en lösning på en utmaning är lätt. Att komma med den rätta lösningen kräver dock sitt arbete. Med Design Thinking rensar du bordet och ser på utmaningen från ett blankt papper, vilket ger dig ännu större möjligheter att hitta rätt lösningar.
Coroc söker säljpartners i Västsverige
Vi på Coroc har ambitionen att växa oss starka i Västsverige med vår bas i Göteborg. För att växa krävs det att vi syns ute hos företag/organisationer i Västsverige där vi vet det finns många utmaningar som väntar på att lösas. Här behöver vi fler starka säljparterns som stöttar oss i vårt arbete.
Digital Transformation bortom teknologier
Digital transformation är ett buzzword som finns på allas läppar. Handlar det bara om teknologi eller finns det mer i den digitala transformationen?
Vad kan Coroc hjälpa er organisation med?
För att på ett enkelt sätt förklara för er vad vi på Coroc kan erbjuda till er som kund. Så skapade vi en introduktionsvideo. I ett lättsamt format beskriver vi vad vi erbjuder på under 60 sekunder, vi hoppas att det skall ge en viss förståelse för vad vi är duktiga på.
Framgång vid förändring: Okunnighetens isberg
Har ni utmaningar i ert företag – har ni identifierat de faktiska utmaningarna som ni står inför?
Arbetar ni med att lösa det faktiska problemet eller släcker ni bara elden?
Allting har en början…
Efter närmre åtta månader på ritbordet, så börjar det sakta ta form. Det känns fantastiskt kul att tillslut flytta sig från från skisser och idéer, till något som jag kan stå bakom och något som jag vet gör skillnad för mina kommande kunder. Jag inser att åtta månader kanske känns som lite väl lång tid, men tankeprocessen måste få ta sin tid för att faktiskt bli en bra tjänst. Nu har jag valt att smala av allt till de saker som är nära mitt hjärta. Läs mer…